Bize Katılın

Öne Çıkan Yayın

Blogger Nedir, Blogger Kime Denir

Blog yazarı demektir. Kolaylıkla düşüncelerinizi paylaşabileceğiniz bir web sitesidir bloglar. Blog yazarı olmak istiyorsanız sanırım biraz...

Blogger tarafından desteklenmektedir.
3.09.2014
Blogger seo derslerimizi 2 bölümde inceleyeceğiz. İlk bölüm sitemizi google'a sevdirmek olarak da nitelendirilen site içi seo ayarlarının yapılmasını öğreneceksiniz. Site içi seo çalışması, seoya başlangıç olarak nitelendirilir ve çok önemli çalışmalardır...

Öncelikle blogger site içi seo ayarları nasıl yapılır videomuzu seyredelim, videonun hemen altında da videoda anlatılan kodları kullanalım.










VİDEODA ANLATILAN KODLAR:

Robot TXT:


User-agent: Mediapartners-Google
Disallow: 
User-agent: *
Disallow: /search?q=*
Disallow: /*?updated-max=*
Allow: /
Sitemap: http://www.blogisminiz.com/feeds/posts/default?orderby=updated



Başlıkları SEO Uyumlu Hale Getirme:

Öncelikle aşağıdaki kodu bulalım; (ctrl+F yaparak açılan kutucuğa yazmanız durumunda kolayca bulursunuz)



Yukarıdaki bulduğumuz kodu, aşağıdaki kod ile değiştirelim;


Ve temayı kaydedelim.. İşte bu kadar, bu ayarları yaptıktan sonra, blogunuzda yer alan yazı başlıkları seo’ya uygun hâle gelecek.



META TAG KODLARI




Yukardaki meta tag kodlarında videodaki gibi uygun alanlar değiştirilmelidir. Böylece ana sayfanız seoya uyumlu hale gelecektir.


Videoda da bahsettiğimiz gibi çok sık tema değiştirmeyin. Siteniz için en uygun temayı bulduktan sonra seo ayarlarını yapmaya başlayın. Sitenizi kopya içeriklerden koruyun. Çünkü site içi seo çalışmalarının en önemli olanı ÖZGÜN İÇERİKtir...


24 yorum:

  1. verdiğiniz robot txt: Sitemap: http://www.blogisminiz.com/feeds/posts/default?orderby=updated bunu vermişssiniz

    ama bnm blog vipbedava.blogspot.com.tr oraya aynen bunumu yazmalıyım yoksa vipbedava.com tekmi blogspot neden yazmıyoruz ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. blogspot.com uzantılıysa blogspot.com olarak yazın. yani orada tam site adresiniz olmalı. .net olarak aldıysanız .net olarak yazarsınız... feed adresiniz başkaysa (özelse) adres neyse o yazılır ;) yukarde verilen kod bloggerdan yapılmış ama .com olarak ücretliye çevrilmiş site için verilmiştir. siz oraya tam blog adresinizi yazın blogisminiz yazan yeri blogadi.blogspot olarak düşünebilirsiniz.

      Sil
  2. Kardeşim benim ana sayfam da boşluk bırakıyordu bende ]]> arkasına yapıştırdım sorun olur mu acaba seo ile ilgili

    YanıtlaSil
  3. Bence çok faydalı bizzat denedim, sitenin analizini yaptım google botları hemen indekslemiş.

    YanıtlaSil
  4. Merhaba, ben videoda dediklerinizi yaptıktan sonra blog başlığım aşağıya kaydı, yukarıda gereksiz bir boşluk oluştu. http://kenteskizleri.blogspot.com.tr/ burdan bakıp neden kaynaklandığını söylerseniz sevinirim. Ayrıca benim gibi bu tarz şeylerden anlamayan birisi için çok faydalı video ve yazılarınız var. Teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sitenize sağ tık engeli koyduğunuzdan bakamadım ama tahminen 'ler sorun çıkarıyordur. baştaki brleri silin. Kodları buraya eklerken nedense br koymuş farketmemişim... düzelmezse sağ tık engelini kaldırın öyle bakayım.

      Sil
  5. Siteniz çok guz3l olmus kodlar işime yaradi emege saygi tsk... Senide siteme beklerim www.sinavdonemi.blogspot.com

    YanıtlaSil
  6. <b:if cond="data:blog.pageType == "index""><br />
    <title><data:blog.title/></title><br />
    <b:else><br />
    <title><data:blog.pageName/>-<data:blog.title/></title><br />
    </b:else></b:if>

    <br />
    <br />
    <meta HTTP-EQUIV="Content-Type" CONTENT="text/html; charset=windows-1254"><br />
    <meta HTTP-EQUIV="Content-Type" CONTENT="text/html; charset=iso-8859-9"><br />
    <meta NAME="description" CONTENT="Ehli sunnet e uygun din bilgilerini edinebileceginiz sayfaya hosgeldiniz."><br />
    <meta NAME="keywords" CONTENT="Din,islam,musluman,ahiret,iman,namaz,zekat,hac,oruc,muslumanlik,yolumuzuaydinlatanlar"><br />
    <meta NAME="author" CONTENT="YolumuzuAydinlatanlar"><br />
    <meta NAME="robots" CONTENT="index,follow"><br />
    <br />


    Yukarıdaki kodu yapıştırdıgımda blog başlığımın üzerinde anlamsız bir boşluk oluştu.sebebi nedir sizce ?

    YanıtlaSil

  7. ABİ BU KODUN ŞU KISMI
    HATA VERİYOR NASIL YAPCAZ BUNU

    YanıtlaSil
  8. özel robot.txt yazısını silip mi yapıştırıyorsunuz?
    ayrıca google indeksele için verdiğiniz kodu şablonda HTML de kaydederken hata veriyor ve kaydetmeyi yapmıyor acaba sorun ne olmuş olabilir

    YanıtlaSil
  9. Tayfun bey kolay gelsin ben blogumda kategorileri oluşturdum ama (örnek kanunlar kutusuna geldiğimde ) kutucuğun içindeki menüleri sıralamak istiyorum bunu nasıl yapabilirim
    teşekkürler.

    YanıtlaSil
  10. www.gunestentarifler.blogspot.com Merhaba tayfun bey.lutfen sorumu yanitlayin.ben birseyi anlamadim.simdi ben sablon kisminda htmlde bu meta ve title ekledim.ama ben bu seyleri her yazi yazdigimda her makalemde url kisminada mi eklmeliyim ki google aramasinda ust siralara ciksin?tesekkurler

    YanıtlaSil
  11. Şablonunuzu HTTP ile HTTPS'yi karışık olarak kullanacak şekilde düzenlemek, HTTPS üzerinden görüntülendiğinde blogunuzun güvenliğini ve sunduğu kullanıcı deneyimini etkileyebilir.

    YanıtlaSil
  12. benim blogumda ayarları yaptıktan sonra böle bir yazıyla karşılaştım.
    Şablonunuzu HTTP ile HTTPS'yi karışık olarak kullanacak şekilde düzenlemek, HTTPS üzerinden görüntülendiğinde blogunuzun güvenliğini ve sunduğu kullanıcı deneyimini etkileyebilir.

    YanıtlaSil
  13. hocam meta tag işlemlerini halledemedim rica etsem yardımcı olabilirmisiniz

    YanıtlaSil
  14. Kolay gelsin tayfun bey öncelikle bilgilendirme adına yapmış oldugunuz seo ayarları eğitimi için teşekkür eder sıkıntımı dile getirmek isterim; dediginiz gibi üstteki ilk html kodlarını kabul etmedi bende html donusturucuden cevirip yapıstırdım sıkıntı olurmu ?

    YanıtlaSil
  15. HOCAM ŞU META SORUNUNU SORUNU ÇÖZEMEDİM KODU CONVERT ETTİM YAPIŞTIRDIM YİNE ÇÖZÜLMÜYOR

    YanıtlaSil
  16. Merhaba Tayfun bey videonuzu biraz izledim buradaki kodları da kopyalayıp yapıştırmaya çalıştım fakat şablon kısmında sıkıntı oldu kaydırma yaptım sanırım 9dan sonraki yerler kayboldu,578e atladı birden. Değişiklikleri geri al ve widget şablonlarını varsayılana döndüre tıklayıp tüm widgetları şeçe tıkladım. Napabilirim düzeltmek için? Yardımcı olabilirseniz çok sevinirim, teşekkürler :)

    YanıtlaSil


  17. Bu benim kodum. Başlıkları seo ile uyumlu hale getirmek için kullandığınız kod benimkinden farklı ve hali ile sizin kodlarınızı kullanınca sistem kodları kabul etmedi. Nedenini sonra anladım. Rica etsem başlıkları seo ile uyumlu hale getirmem de yardımcı olur musunuz?? Sanırım ttle ile ilgili yorumu kapatmışsınız o yüzden i leri sildim. Umarım anlar ve yardım edersiniz..

    YanıtlaSil
  18. Kodlar hata veriyor güncellemeyi düşünüyormusun başkan?

    YanıtlaSil
  19. Merhabalar, bende videodakileri uyguladım ve sonrasında sitenin üzerinde bir boşluk oluştu. Yorumları okudum br kodlarını ben dönüştürerek yazmıştım, onları sildim ancak aynı sorun devam ediyor. https://turkaynogratli.blogspot.com/

    YanıtlaSil

Doğal Sızma Zeytinyağı