Bize Katılın

Öne Çıkan Yayın

Blogger Nedir, Blogger Kime Denir

Blog yazarı demektir. Kolaylıkla düşüncelerinizi paylaşabileceğiniz bir web sitesidir bloglar. Blog yazarı olmak istiyorsanız sanırım biraz...

Blogger tarafından desteklenmektedir.
22.02.2015
Hepimiz bilgisayarda farklı oyunlar oynadık. Kimi zaman çok beğendik, kimi zaman eleştirilerde bulunduk. Peki oyun nasıl yapılır? Bir oyun yapmak kolay mıdır? Crysis gibi oyunlar nasıl yapılıyor ve siz de öyle oyunlar yapmak istemez miydiniz?

Cryengine 3 oyun yapma serimizde tüm bu sorulara cevap bulacaksınız. Oyun nasıl yapılır sorusuna mümkün olduğunca kolay yollarla cevap vermeye çalışacağım ve tabiki diğer derslerde olduğu gibi bunu sıfırdan anlatacağım. Sorularınız ve istekleriniz olursa, yada işinize yarar da bir teşekkür etmek isterseniz aşağıdaki YORUM YAP bölümünü kullanabilirsiniz.

Cryengine 3, en bilindik oyun motorlarından biridir. Oyun motoru demek, genellikle oyunların yapıldığı platform demektir. Yani bir oyun yapılabilmesi için önce bir oyun motoru yazılmalıdır. Cryengine 3 oyun motoru full fiyatı 1.2milyon$ olduğu söylense de CRYTEK firması sandbox sürümünü ücretsiz olarak dağıtıyor. Elbette tek şartla! Bu şart, oyun motorune bir kullancı adı ve şifre ile giriyorsunuz. Oyununuzu bitirdikten sonra setup siz yapamıyorsunuz. Sadece crytek ile iletişime geçiyorsunuz ve oyununuzu belirli bir ortaklık karşılığında onlar piyasaya sürüyor...

İlk video eğitimimizde bu oyun motoru ile tanışıp harita nasıl oluşturacağınızı öğreneceksiniz. En önemlisi bir harita oluşturmak olduğundan ve tüm işlemleri bu harita üzerinde yapacağımızdan işe harita oluşturmakla başlamak istedim...

Hemen videoya geçmek istiyorum ancak kimi zaman ilk üyeliği alamayanlar oluyor. Aslında videoda anlattım ancak unuttuğum bir nokta, form sırasında nasıl doldurulacağı ne yazılacağı genellikle bilinmeyen bir alan var (Confirmation of registration). Videonun altında bu alana ne yazılması gerektiğini görebilirsiniz. Tek cevap vermiyorum çünkü duruma göre farklı şeyler yazılıyor...





CRYENGINE 3 UYELIK:

Videoda anlattığım şekilde üye olmak için http://www.cryengine.com/community/ucp.php?mode=register linkini tıklayın. Üyelik sırasında en fazla karşılaşılan sorun aşağıda bulunmaktadır...




ÜYELİK SIRASINDA EN ALTTAKİ SORUYA (Confirmation of registration Bölümüne) NE YAZILIR?



En alttaki bölüm en sinir bozucu bölüm aslında. Bir türlü bu bölümü doğru yazamadığınız için üye olamıyor olabilirsiniz. Çünkü baktığım kadarı ile bunun cevabını veren ya yok, yada eksik cevap verilmiş. Şimdi benim gördüğüm 3 farklı cevabı burada belirtelim. En altta sizde farklı bende farklı yazıyor olabilir. Spam güvenliği için bir döngü şeklinde oradaki soru değişiyor. Önce soruyu okuyun ve aşağıdakine göre doğru cevabı yazın...

İhtimal 1

Confirmation of registration bölümünde eğer şöyle yazıyorsa:
The Editor has a visual scripting tool, what is it called? (hint: it's a graph which has a certain flow to it):
This question is a means of preventing automated form submissions by spambots.

Bunun cevabı: Flowgraph


İhtimal 2

Confirmation of registration bölümünde eğer şöyle yazıyorsa:
What is the Editor called that comes with the SDK (hint: boxes of sand you'll find in playgrounds!):
This question is a means of preventing automated form submissions by spambots.

Bunun cevabı: Sandbox


İhtimal 3

Confirmation of registration bölümünde eğer şöyle yazıyorsa:
Tam olarak ne yazdığını unuttum ama CRY yada ENGINE gibi birşeyler yazıyordu. Kısaca yukardaki ikisi de yazmıyorsa;
Bunun cevabı: CryEngine


Bu ihtimaller dışında başka birşey yazıyorsa yada belirttiğim cevaplara rağmen hata verirse lütfen yazan hatayı ve ekranda tam olarak ne sorduğunu yorum olarak belirtin, yardımcı olmaya çalışayım...

17 yorum:

  1. lütfen yardım edin kaydolurken şöyle diyiyor"bugünlük maksimum deneme'ye ulaştınız sonra tekrar deneyin"yardımcı olursanız sevinirim

    YanıtlaSil
  2. lütfen yardım edin
    kaydolurken şöyle diyiyor bugünlük maksimum denemeye ulaştınız sonra tekrar deneyin diyiyor

    YanıtlaSil
  3. lütfen yardım edin kaydolurken şöyle diyiyor"bugünlük maksimum deneme'ye ulaştınız sonra tekrar deneyin"yardımcı olursanız sevinirim

    YanıtlaSil
  4. You have exceeded the maximum number of registration attempts for this session. Please try again later.
    yazıyo yardım acill

    YanıtlaSil

  5. You have exceeded the maximum number of registration attempts for this session. Please try again later. Hatası veriyor acil yardım

    YanıtlaSil
  6. merhaba kolaywebtasarimi takipcileri size bir sorum var cryengine.com daki sdk ile yaptigim hersey bozuluyo bana cryengine 3.6 yada 3.7 surumlerinden birinin indirme linki atarmisiniz cunku cryengine.com sitesindeki 3.5.8 surumunde cok hata var o yuzden ust surunlerine gecmek istiyorum ama yapmak icinde 30 tl gibi bi abonelik almamiz lazim o yuzden bana istedigim surumlerden birinin indirme linki atarsaniz cok ii olur simdiden tessekurler

    YanıtlaSil
  7. Teşekkürler
    www.yuklex.blogspot.com.tr

    YanıtlaSil
  8. indirme linkini versenize

    YanıtlaSil
  9. sayın tayfun eren , cryengine 3.5.8 i bilgisayarıma indirdim ancak ilk açılışta üyelik girişi istiyor. cryengine.com 'a zaten üyedim ancak giriş yaptığım zaman "network error" hatası alıyorum. "forgot password" dediğim zamanda "crydev.net" a bağlanıyor ancak şu an o server kapalı anladığım kadarıyla ve beni tekrar "cryengine.com" a bağlıyor. giriş yapmadan da program açılmıyor sanırım.. ek olarak resim atacağım.
    lütfen yardım et, gerçekten çok uğraştım ancak bir şey yapamadım.
    cryengine 5 veya 5.1 i de kullanamıyorum çünkü enran kartım directx 10.1 estekliyor
    lütfen yardım ein bunu açabileceğim bi yötem yok mu??



    YanıtlaSil
  10. http://i.hizliresim.com/VYWkon.jpg

    YanıtlaSil
  11. cant connect to server hatası veriyor

    YanıtlaSil
  12. bana Cannot connect to Server Diyo

    YanıtlaSil
  13. Bana Cannot connect to Server Diyo

    YanıtlaSil
  14. Aciilllllllll Hocam buna kullanıcı adı şifreyle girdik diyelim sonra programı kapattık internet sonra int.bağlantısı kesildi diyelim programa internetsiz girebilirmiyim?

    YanıtlaSil

Doğal Sızma Zeytinyağı